Thursday, March 19, 2009

Auditors Gone Wild

I got screwed out of my lunchtime run with Sarge today because I had to attend a 4 hour meeting concerning audit processes. Let me tell ya, it was a real barn burner. It was as exciting as it sounds. I did start laughing my ass off when the meeting moderators started doing some role play scenarios. Those wild and crazy bean counters really know how to liven up a meeting.

My time wasn't all lost, I made a list of things that need to be done for spring
cleaning, I made a grocery list, and I started tally of the amount of times I hear the words "at the end of the day...", compliance, oversight, and regulation. The phrase "at the end of the day..." took the award for being the most overused.

I sat next to my work buddy who I call Uncle Larry (not a man and not my uncle). I have a feeling the next time we have a meeting to attend they will separate us. We are likeBeavis and Butthead of the accounting world. At one point she popped her head up, looked at me, and asked "how long was I out?" We stifled giggling like immature 12 year old kids through the meeting and somehow got through it.

Anyway....I am going to get a long walk in tonight when I haul my ass to Weight Watchers. I have not been doing great on the program been been a total lazy slacker so I am not really looking forward to the scale part. Eh...I will get over it, I should have a better outcome next week.

I also didn't end up biking to worktoday. I have all sorts of excuses but mainly I could not find my helmet. There is something about biking in the dark that kind of creeps me out, so I thought I should at least have the proper gear before I set out on my journey. Also...I only biked 2.5 miles yesterday... all I can say is ouch..... Now that the seed is planted, I do want to attempt it at least once this year. I just need to get more comfortable on the bike first.

22 comments:

Marcy said...

OMG Beavis and Butthead! Man it's been so long . . . And what the heck is with this woman you're calling Uncle Larry? LMAO! I know you have some sort of crazy story behind that HAHA!

Missy said...

Yep, gonna break your cooter bone on that bike if you're not careful! Got to push through the pain the first few times. ALWAYS wear a helmet.

Sounds like me in a meeting, LMAO!

Janice {Run Far} said...

OMGosh.. I haven't even heard a thing about Beavis and Butthead in forever... funny.

MCM Mama said...

LOL at the Beavis and Butthead reference. Beer Geek is a big fan, so there are often references to them being thrown around here.

Melanie said...

I can just picture you two sitting there giggling. lol. I'm not comfortable riding at night either. i'm a total wuss.

AKA Alice said...

I sooooo want to sit next to me at my next department meeting so that we can pass notes, and giggle like 12 year olds everytime the presenter says the word "box" or "abreast" hahahaha.

Glaven Q. Heisenberg said...

"How long was I out?"

Classic!

I hate meetings but I almost never have to go to them at the library where I work because I've made it known I'm packing heat.

Kidding.

But I AM lucky because I weasel my way out of all meetings, somehow.

Nice to know they still suck and suck in the exact same way as they ever did.

D10 said...

I hate boring meetings. Glad you were able to keep yourself entertained! Smart move holding off riding the bike until you have the proper equipment.

Catholic Runner said...

"At the end of the day" I'll have to bust that out on the Mister, a total non-corporate guy. I am forever dazzling him with my corporate speak.

Jess said...

Ah, Beavis...seems so long ago!

Marlene said...

You gotta do what you gotta do to get through a meeting. Good luck at WW!

raulgonemobile said...

You ever play buzzword bingo at meetings? I've done the whole counting most over-used phrases thing too.. always a good standby.

I go to so many every day, I've got tricks for them all. I love having a partner in crime for them, too.

tfh said...

At the end of the day, at least it sounds like you managed to be productive during the meeting.

P.O.M. said...

I hate "circle back" and if i have to hear "Stimulous Package" one more time I'm gonna burst.

Al's CL Reviews said...

Uncle Larry, Beavis and Butthead...that made me laugh.

Tammy said...

You sound like me and my boss when we are in meetings together. We have taken to making up important-sounding phrases and using them randomly. It's HILARIOUS when somebody else picks up on the fake phrase and starts using it.

Love the Beavis and Butthead reference! I actually watched a couple of episodes a few weeks ago on MTV. Yes, they still play it sometimes!

X-Country2 said...

Way to make the best of a painful situation. Beavis and Butthead ruled. :o)

Heather said...

I'd be nervous to ride in the dark too. I'd need a helmet, elbow pads, and knee pads. And maybe a baseball bat, just in case.

lifestudent said...

Just saying hello. How great is that nickname? I love opportunity to enjoy oneself at work, despite the fact that you have to do lousy, boring, irritating junk all the time :)

Denise said...

I love the title of your blog!! And then I see someone named "Sarge." My husband calls me that! Not sure if it's a compliment or not...

RunningNan said...

I loved that show! ha ha ha.. you crack me up!

Robin said...

I haven't been on your blog in a bit, but I read this yesterday.

Then, today we had an employee meeting with our CEO. He did a presentation which was very good, but he said "at the end of the day" about 50 times. It took everything I had not to burst out laughing thankyouverymuch!

I was only angry that I didn't start counting after the first time so I could document the exact number. Damn!